جمعه ۰۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۶
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
ال‌جی با توسعه ربات‌های خود به دنبال فرصت‌های تجاری جدید می‌گردد | چاپ |

ربات‌ها یکی از بخش‌های مهم تبدیل شدن ال‌جی به شرکتی بر پایه هوش مصنوعی هستند

به دنبال معرفی مجموعه ربات‌های ال‌جی در سال گذشته، این شرکت همچنان به تلاش خود برای توسعه و پیشرفته کردن ربات‌هایش ادامه داده و در CES 2018 از سه ربات کارگر دیگر رونمایی خواهد کرد. این سه ربات جدید ال‌جی اختصاصا برای اهداف تجاری در هتل‌ها، فرودگاه‌ها و فروشگاه‌ها توسعه پیدا کرده‌اند. این سه ربات نشان از تعهد ال‌جی به توسعه تجارت خود بر پایه فناوری‌ هوش مصنوعی و یادگیری عمیق دارند.

سه ربات  جدید ال‌جی یعنی ربات خدمت‌گذار (Serving Robot)، ربات حامل  (Porter Robot)و ربات سبدخرید  (Shopping Cart Robot) که تحت برند  CLOi (به صورت KLOH-ee تلفظ می‌شود) عرضه شده‌اند بر پایه ربات‌های نظافتچی(Airport Cleaning Robot)  و راهنمای مسافر (Airport Guide Robot) ال‌جی ساخته شده‌اند. ربات‌هایی که هم‌اکنون در فرودگاه بین‌المللی Incheon کره در حال انجام تست‌های نهایی هستند تا بعد از آن بتوانند از ماه آینده به هزاران مسافر و بازدیدکننده Pyeongchang کمک کنند. ربات چمن‌زن Lawn Mowing Robot)) و روبات هاب (HUB Robot) ال‌جی نیز جزوی از خانواده CLOi محسوب می‌شوند. ربات هاب  ال‌جی به تازگی به صورت آزمایشی در یکی از بزرگترین موسسه‌های مالی فعال بوده و در شعبه‌های بانکی به مشتریان و مراجعه‌کنندگان اطلاعات و خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

هدف ربات‌ خدمت‌گذار، بردن غذا و نوشیدنی برای مهمانان و مشتریان هتل‌ها و سالن‌های هواپیمایی است. آن هم به بهترین روش و در سریع‌ترین زمان ممکن. این ربات می‌تواند غذا و نوشیدنی‌ها را سر زمان تعیین شده و با سینی کشویی خود به مشتریان برساند. این سینی برای راحتی مشتری در برداشتن غذا طراحی شده است. بعد از این که تحویل غذا تایید شد، ربات خدمت‌گذار به صورت خودکار به آشپزخانه برمی‌گردد.

ربات حمل‌کننده برای تحویل چمدان‌ها به اتاق مسافران طراحی شده است و زمان انتظار برای عرضه خدمات در هتل‌ها را کاهش می‌دهد. این ربات همچنین می‌تواند خدمات ورود و خروج را نیز بیان کرده و مبلغ تعیین شده را دریافت کند. با این قابلیت مسافران پرمشغله می‌توانند به راحتی اتاق را پس داده و در کمترین زمان ممکن چمدان خود را به وسیله این ربات به کنار خودروی خود ببرند.

همچنین ال‌جی با استفاده از قابلیت رباتیک know-how تجربه خرید در فروشگاه‌های برتر را بهبود بخشیده است. با کمک ربات سبد خرید ال‌جی، خریداران می‌توانند در هنگام قرار دادن محصولات در سبد آنها را اسکن کنند و دیگر نیازی به عبور از گیت‌های حسابرسی نداشته باشند. صورت ربات محصول و قیمت آن را به شما نشان می‌دهد و به همین خاطر دیگر نیازی نیست قیمت را حدس بزنید. مشتریان می‌توانند به وسیله نرم‌افزار گوشی یک لیست خرید درست کنند و ربات با خواندن آن بهترین مسیر برای خرید محصولات مورد نیاز را به شما نشان می‌دهد.

ربات‌های CLOi ال‌جی در راستای محصولات ThinQ توسعه پیدا کرده‌اند. برند ThinQ مختص محصولات دارای هوش مصنوعی شرکت ال‌جی است. هردوی برندهای CLOi و ThinQ به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا از فناوری یادگیری عمیق DeepThinQ ال‌جی بهره ببرند.

آقای Song Dae-hyun، رئیس بخش لوازم‌خانگی و تهویه هوای ال‌جی می‌گوید: ربات‌ها قطعات موتور رشد ال‌جی در آینده خواهند بود و هدف ما این است که قابلیت‌های ربات‌هایمان را با تمرکز روی بخش تجاری، گسترش بدهیم. در نمایشگاه CES 2018  ما جدیدترین محصولات مفهومی خود را به نمایش خواهیم گذاشت و صنعت خدمات میزبانی را متحول خواهیم کرد. البته ما نگرانی‌هایی که در مورد صنعت اتوماسیون وجود دارد را نیز فراموش نکرده و با فکر، مراقبت و وسواس زیادی به جلو حرکت می‌کنیم.

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه آنلاین است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است